Facebook campagnes voor 55+'ers

Ouderen met tips en adviezen bereiken via Facebook

Facebook campagnes voor mensen van 55+

De groep 55+’ers is heel actief op Facebook. Voor verschillende gemeenten en provincies zet Lang zult u wonen daarom Facebookcampagnes in. Via Facebookadvertenties worden de 55+’ers geattendeerd op tips om de woning levensloopbestendiger te maken.

  • De uitdaging

    Hoe bereik je 55+ers met informatie over levensloopbestendig wonen, terwijl ze zelf zeggen dat ze die maatregelen (nog) niet nodig hebben? Veel 55+ers vinden zichzelf namelijk te jong om hier überhaupt al over na te denken. Ze zijn fit, gezond en oud worden is iets om je nu nog geen zorgen over te maken. In de communicatie over dit onderwerp levert dat een uitdaging op: hoe bereiken we 55+ers met informatie over levensloopbestendig wonen, zodat ze op tijd zijn met het nemen van maatregelen en de voorbereiding op het ouder worden. En hoe kunnen we ze op een niet betuttelende manier informeren over de voordelen van een veilig en comfortabel huis?

  • De oplossing

    Sinds 2018 kunnen gemeenten en provincies hun eigen lokale Lang zult u wonen-site opzetten. Het voordeel hiervan is dat er gerichte online advertentiebudgetten ingezet kunnen worden die naar deze lokale sites verwijzen. Lang zult u wonen zette voor de provincies Drenthe en Overijssel, maar ook voor gemeenten als Oldenzaal en Haaksbergen, verschillende informatieve Facebookcampagnes in. Met advertenties in Facebook werden 55+’ers en gewezen op praktische tips en adviezen voor hun woning. Ze kregen tips voor een praktisch ingerichte keuken, slimme tuintips en informatie over domotica en technische gadgets in huis. Er is daarbij bewust gekozen voor tips die voor iedereen – jong en oud – handig zijn. In gemeenten of provincies waar speciale maatregelen beschikbaar zijn, zoals wooncoaches of stimuleringsregelingen, werd gewezen op de lokale mogelijkheden. Zo is er gericht aan bewustwording gewerkt op lokaal niveau via Facebook.

  • De resultaten

    Lang zult u wonen heeft voor gemeente en provincies de volgende resultaten behaald:

    • Duizenden 55+’ers in Lelystad, Drenthe en Overijssel werden bereikt met een Facebookcampagne en kregen tips over levensloopbestendig wonen te zien in hun timeline.
    • De campagne met praktische tips sprak veel 55+’ers aan, de advertenties werden vaak aangeklikt om verder te lezen. Eenmaal op de site werd door de 55+’ers veel tijd en aandacht besteed aan het artikel met tips.
    • Om tot dit resultaat te komen maakt Lang zult u wonen een gericht plan van aanpak waarin beschreven staat hoeveel inwoners van 55 jaar of ouder er in de gemeente of provincie bereikt kunnen worden met een advertentiecampagne via Facebook.
    • Lang zult u wonen deed onderzoek naar te verwachten resultaten (hoeveel inwoners kunnen we bereiken) afgezet tegen de in te zetten advertentiekosten (wat gaat het kosten om die inwoners te bereiken).
    • Er werd een contentkalender gemaakt waarin beschreven staat welke advertenties getoond worden aan inwoners en naar welke content deze advertentie verwijst en vervolgens werden de advertenties geschreven die verwijzen naar informatieve artikelen op de lokale campagnesite.
    • Lang zult u wonen was de afzender van de boodschap en plande, plaatste en modereerde alle reacties.

    Tijdens en na afloop leverde Lang zult u wonen een rapportage op met daarin heldere en meetbare resultaten over het aantal bereikte inwoners.

Ook een Facebookcampagne?

Wilt u als gemeente of provincie online ook meer aandacht vragen voor veiliger en comfortabeler wonen? Met een Facebookcampagne als onderdeel van de de communicatiestrategie kan Lang zult u wonen voor tastbare en meetbare resultaten zorgen. Neem voor meer informatie contact op met Maria Walters

Project details

Hoe bereik je (jonge) ouderen die niet op zoek zijn naar informatie en het liefst niet willen worden geconfronteerd met ouder worden? Door gerichte inzet van Facebook. De groep 55'ers is namelijk heel actief op Facebook.

Op deze website wordt van cookies gebruik gemaakt. Verdere informatie hierover kunt u vinden in ons privacystatement. U wordt hierbij verzocht om kenbaar te maken dat u met het gebruik van cookies instemt.
Privacy